Atunci când o companie se află într-un proces de schimbare, se estimează că angajații ajung să piardă până la doua ore productive pe zi în plus. Anxietatea provocată de schimbare sau chiar și numai de posibilitatea unei schimbări le dă oamenilor o stare ce îi distrage ce la muncă mai mult decât în mod normal.

Dar, ați fi surprinși să aflați că există alte activități pe care unii angajați le fac în fiecare zi și care le afectează în mod direct productivitatea.

  1. Căutarea unui nou loc de muncă

Poate că nu fac acest lucru de pe calculatorul de la birou, ci de pe propriul telefon mobil. Există doua tipuri de angajați ce se gândesc permanent la următoarea lor mișcare din punct de vedere profesional. Primul tip  îi include pe angajații cu un nivel de engagement și performanțe reduse, care au un “instinct de supraviețuire” foarte dezvoltat – sunt destul de inteligenți încât să aibă mereu un plan B.

Celălalt tip de angajați este mult mai problematic: aceștia reprezintă  angajații cu potențial ridicat. De ce ar căuta un nou loc de muncă? Aceștia vor încerca mereu să găsească noi oportunități de avansare pentru a fi cu un pas înaintea celorlalți. Este extrem de important ca acești angajați să rămână motivați în permanență, să se simtă apreciați și să aibă lideri eficienți.

  1. Conducerea celorlalți.

Acest lucru sună bine, nu? Depinde foarte mult de felul în care conduc. Partea ironică a acestei “activități” este că de multe ori persoanele care-i influențează pe ceilalți din organizație sunt cei ce exprimă verbal problemele companiei sau ale managementului. Cei mai performanți angajați sunt, totuși, cei care se folosesc de puterea exemplului pentru a conduce. Atunci când totul merge bine, este perfect, dar atunci când apar probleme, fiți foarte atenți la aceste persoane!

  1. Visele foarte mari

Ok, acest lucru este cu siguranță bun. Trebuie să fie, nu? Da…dar ce fel de cultură organizațională are compania voastră? Acceptă riscurile? Promovează inovația? Sunt mesajele respective consecvente cu felul în care conduceți și răsplătiți angajații? Aceste sunt marile întrebări pe care trebuie să vi le puneți în privința locului de muncă, deoarece un mediu de lucru ce nu oferă aceste lucruri va “ucide” spiritul visător, distrugând productivitatea angajaților. Inovația nu putea avea loc fără greșeli ocazionale, iar dacă nu reușiți să stabiliți o un proces exact ce permite aceste greșeli, există doar două variante ce se pot întâmpla: ori ideile nu sunt exprimate deloc, ori sunt exprimate în cadrul următorului loc de muncă.

Țineți minte aceste lucruri atunci când ajungeți la birou, deoarece remediul acestor activități contraproductive pot fi pur și simplu câteva cuvinte. Comunicarea poate fi cea mai eficientă soluție în cazul multor probleme. Angajații cu potențial ridicat vor viziune, cei ce au probleme vor o audiență, iar visătorii vor validare – nu trebuie să fie mai complicat de atât.

Sursa:  fistfuloftalent.com

Dacă doriți să îmbunătățiți comunicarea și performanța echipei dumneavoastră, luați legătura cu un consultant Profiles International:


Contactati-ne