Timpul este prețios.

Întreabă-l pe antrenorul al cărui echipe este pe cale să piardă în ultimele secunde ale jocului. Întreabă-l pe controlorul aerian care trebuie să programeze decolările și aterizările avioanelor într-un aeroport mare. Întreabă-l pe reporterul care tocmai a primit o știre de ultimă oră.

Gestionarea timpului este un oximoron. Nu putem controla timpul, iar acesta va trece indiferent de cum alegem să ne trăim viețile. Gestionarea priorităților este secretul pentru a profita la maximum de timpul de care dispunem. Zilele noastre sunt asemenea unor valize identice: toate au aceleași dimensiuni, dar unele sunt mai încăpătoare ca altele. Nimeni nu are puterea de a încetini timpul, dar dacă ne stabilim o anumită direcție în viață, putem profita la maximum de fiecare moment.

Cea mai mare responsabilitate a unui lider este gestionarea eficientă a timpului. Așadar, cum putem maximiza prețioasele minute ale fiecărei zile? Învățăm și emulăm cele cinci comportamente ale oamenilor care își folosesc timpul cu înțelepciune:

  1. Au un scop

Oamenii care își folosesc timpul în mod eficient desfășoară activități ce îi duc mai aproape de îndeplinirea obiectivelor personale pe termen lung.  Investind constant timp și energie pentru  a-și atinge scopurile, oamenii pot reuși să ajungă la potențialul maxim.

Nu putem atinge performanțe înalte fără a avea țeluri înalte. Aceste țeluri  ne determină fiecare acțiune. De fapt, cred că cele mai importante zile din viața unui om sunt ziua în care ne naștem și aceea în care realizăm de ce. Stabilirea unui obiectiv ne rafinează pasiunea, ne concentrează eforturile și ne sporește hotărârea. Rezultatul cumulativ al acestui proces sunt realizările extraordinare.

  1. Prețuiesc valorile

Peroanele care își organizează corect timpul au un set de valori clare pe care le promovează prin acțiunile lor. Având un comportament ce reflectă valorile respective, acești oameni sunt împliniți. Lipsa unor valori bine definite duce la o existență în derivă , oamenii plutind prin viață, fără să știe cu exactitate ce își doresc cu adevărat.

Atunci când sunt extinse la nivelul întregii companii, aceste valori fixează un obiectiv general și dau sens muncii depuse. În cadrul organizației, dacă viziunea este creierul și misiunea este inima, atunci valorile reprezintă sufletul. Valorile conferă semnificație muncii de zi cu zi.

  1. Își cunosc punctele forte

Persoanele care își gestionează în mod corect timpul și își pun în evidență punctele forte sunt cele mai eficiente. Nimeni nu va plăti pentru ceva mediocru. Dacă pe o scară de la 1 la 10 abilitățile tale sunt de nota 2, probabil că nu vei urca niciodată mai sus de 4, oricât ai munci. Însă dacă abilitățile tale sunt de nota 7, fă tot posibilul pentru a le dezvolta, deoarece în momentul în care urci la nota 9 vei putea fi considerat deja un expert în domeniul respectiv.

Așa cum spunea Jim Sundberg: „Descoperă-ți unicitatea și apoi antrenează-te pentru a o dezvolta.”
Ești binecuvântat cu un set unic de abilități și talente. Găsește-le, rafinează-le și folosește-le pentru a deveni un om de succes.

  1. Aleg să fie fericiți

Oamenii care își folosesc timpul așa cum trebuie aleg fericirea,  prioritizând relațiile personale și timpul liber. Cu toate că a alege fericirea poate părea simplu și evident, mult prea mulți oameni încearcă să se facă remarcați și să demonstreze că sunt valoroși. Acești oameni caută putere și prestigiu, iar pe drum se distanțează de prieteni, își ignoră familiile și sar peste vacanțe de nenumărate ori. În final, orice succes dobândit va fi o realizare de care nu se vor putea bucura.

Familia și prietenii sunt două elemente de bază ale fericirii. A-ți face timp pentru cultivarea relațiilor cu cei apropiați este unul dintre semnele distinctive ale unui lider bun.  În acest sens, planificarea unor activități pentru timpul liber combate stresul și ne permite să ne bucurăm de hobby-urile care ne aduc bucurie. Până la urmă fericirea vine din interiorul fiecăruia. Avem înțelepciunea de a ne înconjura de familie, de prieteni și de distracție, dar în final, ține de fiecare dintre noi cât de mult reușim să ne bucurăm de acestea.

  1. Le oferă celorlalți instrumentele de care au nevoie

Persoanele care își utilizează timpul în mod eficient le vor pune la dispoziție celorlalți instrumentele de care au nevoie, cu scopul de a le spori productivitatea. Acești lideri conștientizează limitările muncii individuale și formează echipe pentru a avea un impact mai mare.

Liderii adevărați sunt conștienți de faptul că munca lor va fi preluată și dusă mai departe de către oameni, nu de către trofee.  Aceștia se implică în viețile celor din jur și se bucură atunci când influența lor este simțită de către oamenii cărora le-au fost profesori și mentori.  Managerii eficienți fac tot posibilul pentru ca realizările lor să aibă impact pe termen lung, așadar interesul acestora este ca succesorii lor să aibă rezultate bune.

Oricât de mult ne-am dori, nu putem găsi mai mult timp – este o resursă finită, dar, singurul lucru pe care-l putem face este să învățăm să ne folosim timpul în mod înțelept.

Sursa: success.com