Ca lider, puteți alege care decizii sunt cele mai importante pentru voi; există mai multe posibilități – unele decizii trebuie luate de către dumneavoastră personal, iar altele pot fi lăsate în seama celorlalți.

Dar cum determinați care sunt cele care necesită toată atenția voastră?

O bună modalitate este să vă gândiți prin care puteți aduce cele mai multe beneficii organizației.

Nu este vorba de ce anume vă place să faceți sau care sunt punctele voastre forte; este vorba de cât de mult îi puteți ajuta pe ceilalți prin deciziile voastre.
Puteți să fiți foarte buni la analize economice și să vă facă plăcere să lucrați cu numerele, dar dacă publicitatea este un element prioritar din planul strategic al organizației, probabil că va trebui să lăsați pentru un timp deciziile financiare în seama altcuiva.

TalentCulture menționează care sunt cele mai importante 5 lucruri pe care doar un lider ar trebui să le decidă:

  1. Planul strategic al organizației.

Valoarea unui lider începe prin a decide viitorul companiei. Acesta ar trebui creat de către lider, nu ales din mai multe opțiuni sugerate de către management. Cum doriți să faceți afaceri și cum plănuiți să vă diferențiați de competiție este decizia voastră și numai a voastră. Nu este ceva ce puteți să lăsați în seama angajaților.

  1. Valorile care vă definesc cultura organizațională

Valorile descriu felul în care angajații se poartă unii cu ceilalți în interiorul companiei, dar și în exterior, cu clienții. Liderul trebuie să decidă care sunt cele mai importante valori pentru succesul organizației și să poată lua decizia de a elimina valorile învechite sau cele care nu se potrivesc în companie.

  1. Talentele recrutate

Strategia și valorile sunt factorii care determină ce oameni angajați. Liderul trebuie să-și lase amprenta personală pe strategia de resurse umane. El trebuie să ia decizia finală, în urma procesului de selectare, dacă persoana respectivă se potrivește valorilor și strategiei organizației sau nu.

  1. Relația cu clienții

Dacă liderul nu s-a implicat personal pentru a defini abordarea companiei în relațiile cu clienții, se poate ajunge la rezultate neplăcute, fiecare angajat având propria variantă legată de cum să se poartă cu clienții. Liderul ar trebui să decidă felul în care este construită această relație, oferind un exemplu pentru ceilalți.

  1. Alinierea activităților cu planul general.

Alinierea obiectivelor este punctul în care se greșește cel mai des. Strategia companiei poate spune un lucru, iar angajații să se comporte într-o modalitate inconsecventă cu direcția aleasă. Liderul ar trebui să decidă un plan strategic care să fie adoptat de către toate departamentele din organizație, este singura modalitate de a garanta sinergia în companie.

Strategie, valori, oameni, clienți și sinergie în organizație. Ce ar putea fi mai important pentru un lider?

 

Sursa: TalentCulture