Dacă ați urmărit serialul Shark Tank, atunci știți că pentru a avea succes în afaceri este nevoie de mult mai mult decât un nou produs ingenios sau ofertă. Evaluarea posibilității de a deveni un antreprenor poate fi descurajatoare, deoarece implică nu doar satisfacerea nevoilor clienților, ci și dezvoltarea unor strategii despre cum să-ți depășești concurența în mod constant și cum să-ți finanțezi afacerea.

O demonstrație că antreprenoriatul nu este ușor – statisticile arată că jumătate dintre cei care intra în domeniul afacerilor eșuează în primii cinci ani. Deci cum reușesc antreprenorii de succes?
Acestea sunt cinci întrebări la care Steve Tobak, contributor Entrepreneur.com, consideră că toți antreprenorii de succes pot răspunde:

1. Ce problemă a clienților o rezolvați?

Începeți prin a vă întreba ce problemă a clienților o rezolvați dumneavoastră sau produsul dumneavoastră? Tobak continuă prin a spune că “Dacă nu veniți în întâmpinarea clienților cu o soluție salvatoare pentru care clienții să fie dispuși să plătească pentru a le fi rezolvată problema, cariera dumneavoastră antreprenorială va fi foarte scurtă”. Folosiți această întrebare ca punct de pornire pentru plănuirea afacerii sau a soluției. Clientul va manifesta într-un final o cerere pentru produsul sau serviciul dumneavoastră.

2. Care este soluția dumneavoastră și care sunt propunerile de valoare?

Soluția dumneavoastră trebuie să fie unică. Interesați-vă ce oferă competiția, iar după asigurați-vă că soluția dumneavoastră oferă mai multe clientului. Eșuarea în a crește valoarea propunerilor oferite va transforma produsul sau serviciul dumneavoastră într-o comoditate.

3. Cum veți atrage și păstra clienți?

Felul în care îi veți face și îi veți menține fericiți pe clienții dumneavoastră este la fel de important ca modalitatea în care veți crește numărul clienților. Strategia competitivă este de asemenea critică, deoarece sigur va apărea o competiție ce oferă un produs similar cu al dumneavoastră odată ce aveți succes. Ce anume va crea o cerere mai mare pentru oferta dumneavoastră, comparativ cu cea a competitorilor?

4. Cum veți obține cotă de piață?

Cota de piață poate fi abordată în trei modalități: crearea unei piețe noi, lărgirea unei piețe actuale sau preluarea din cota de piață a competitorilor actuali. Cota de piață nu este ieftină. Trebuie să știți pe care zonă vă veți concentra și să fiți pregătiți din punct de vedere financiar pentru a obține cota de piață dorită.

5. Cum veți finanța creșterea?

Aceasta este probabil cea mai grea întrebare de răspuns. Este de asemenea și cel mai întâlnit motiv pentru care antreprenorii eșuează. Fiți siguri că plănuiți cu exactitate felul în care veți finanța noua afacere, și respectați acel plan pe cât de mult posibil.
Dacă puteți răspunde la aceste întrebări, veți avea un start bun pentru intrarea în lumea afacerilor. Totuși, nu este pachetul complet – sau soluția finală- pentru a fi un antreprenor. Dacă aveți un plan care poate răspunde la aceste întrebări importante și abilitatea de a le rezolva cu succes, ar trebui să vă descurcați destul de bine. Tobak sugerează că : “Dacă nu puteți, continuați să lucrați la asta până când reușiți”.

Ce alte întrebări credeți că necesită un răspuns înainte de a întra în lumea afacerilor?