Unul dintre cele mai interesante lucruri din lumea afacerilor este că cei mai buni angajați vor pune întotdeauna cele mai bune întrebări. Cei care pierd timpul și nu pun preț pe valorile companiei nu se vor obosi să pună întrebări despre sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească, ci vor lucra fără să încerce să le înțeleagă. Cei care obișnuiesc să întrebe cât mai multe lucruri despre ce anume au de făcut sunt de multe ori și cei mai productivi dintre angajați. Aceștia fac mai mult decât să prioritizeze sarcinile. Ei încearcă să înțeleagă cât mai bine obiectivele companiei punând întrebările potrivite, iar apoi acționează corespunzător pentru îndeplinirea lor. Acestea sunt întrebările ce fac parte din rutina zilnică a celor mai productivi angajați:

1. Care este prioritatea mea?

Întotdeauna primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să identificați toate sarcinile ce trebuie îndeplinite și să stabiliți care sunt prioritare. Trebuie să mă întâlnesc cu acest om astăzi? Mâine va fi prea târziu ca să dau acest telefon?

În fiecare zi trebuie să începeți cu cele mai importante activități; acelea ce nu pot fi amânate pentru următoarea zi.

2. Care sunt obstacolele?

Următorul lucru ce ar trebui făcut este să identificați piedicile ce pot să vă îngreuneze îndeplinirea sarcinilor. Este întâlnirea la care trebuie să particip în această seară obositoare? Drumul până acolo va fi greu? Dacă da, atunci va trebui să-mi păstrez energia.  Este foarte important să vă gestionați și stresul, nu doar timpul. Trebuie să vă faceți planul fiecărei zi în funcție de obstacolele pe care urmează să le întâmpinați.

3. Cine este clientul meu?

Este crucial să aveți în permanență clientul în minte, mai ales atunci când comunicați cu acesta, indiferent de metodă – prin text scris, video, email,etc. Un indiciu clar care spune despre cineva că este neproductiv este că nu se gândește deloc la client.

4. Ce valori voi putea aduce?

Pierderea productivității și absența valorilor sunt două lucruri strâns legate între ele. Persoanele neproductive nu vor putea să aducă valoare pierzând timpul. Pentru fiecare proiect sau sarcină nouă, interesați-vă ce valori va genera activitatea respectivă.

5. Ce anume trebuie să elimin din programul meu?

Dacă vă amintiți în fiecare zi că anumite lucruri nu trebuie făcute, veți avea foarte mult de câștigat. Stabiliți prioritățile, identificați clientul și încercați să generați cât mai mai multe valori prin sarcinile voastre, așa cum am descris mai sus. După, eliminați din programul vostru activitățile ineficiente, care vă consumă timpul și energia fără să reprezinte o prioritate.

 

 

Sursa articolului: inc.com
Imagine: Getty images