Rețelele sociale au devenit un element important în recrutare, atât pentru a construi relații, cât și pentru a identifica și evalua talentele. Adevărul este că, dacă nu incorporezi rețelele sociale în procesul tău de recrutare, nu vei reuși să te ridici la standardele din ziua de astăzi.

Industria HR folosește rețelele sociale pentru a găsi și recruta talente de top deoarece aici se găsesc cel mai ușor candidații. De fapt, două treimi din managerii care angajează spun că au găsit candidați de succes folosind rețelele sociale. Social media, care reușește foarte eficient să apropie oamenii unii de ceilalți, facilitând împărtășirea ideilor și inițiind conversații, s-a dovedit a fi o resursă excelentă pentru a atrage angajați excelenți. Permite, de asemenea, angajatorilor să facă examinări complexe ale candidaților, ceea ce le oferă o nouă modalitate de a evita eventualele surprize neplăcute.

Social media:  atât pentru publicul larg, cât și pentru cel de nișă

Fiind cea mai mare rețea socială pentru profesioniști, LinkedIn este platformă preferată a celor care recrutează și a celor ce aplică pentru un job. Dar dacă ai impresia că este singura unealtă pentru angajatori, te înșeli. Angajarea se face acum prin  intermediul mai multor canale, iar site-uri precum Quora și Twitter îi evidențiază pe experți,  în timp ce grupurile de nișă și platformele specifice unor anumite sectoare câștigă teren.

De exemplu:

Albert’s List este un grup de relaționare pentru carieră foarte activ pe Facebook, mândrindu-se cu peste 13.000 membri în Silicon Valley și alte regiuni.

AngelList este o platformă care permite celor ce caută un loc de muncă să aplice privat la peste 40.000 de startup-uri  și aduce companiile angajatoare mai aproape de candidații potriviți.

Doostang este un website de socializare profesională pentru absolvenții celor mai bune facultăți și masterate.

Rețelele online sunt pline de astfel de comunități care le permit angajatorilor să identifice cu precizie cele mai mari talente din industria lor.

Îmbunătățești calitatea candidaților

Fie că încorporezi rețelele de nișă în strategiile tale de recrutare sau nu, rețelele sociale pot avea un impact asupra calității oamenilor pe care organizația ta îi recrutează și îi angajează.

Cum se folosesc resursele umane de recrutarea socială? Conform Studiului Recruiter Nation al Jobvite din 2015, angajatorii se bazează foarte mult pe social media:

  • Doar 4% dintre angajatori nu se folosesc de social media în procesul de recrutare
  • 92% dintre angajatori, cei care se folosesc de social media, merg mai departe ca niciodată, folosind rețele de la LinkedIn, Facebook, și Twitter și până la Google Plus, Instagram și chiar Snapchat.

Rapoartele de cercetare Pew spun că aproape trei sferturi dintre adulții ce au acces la mediul online folosesc rețelele sociale. Printre milenari – cea mai numeroasă generație a forței de muncă în prezent – procentajul este de 90%.

Interacțiunea conduce aceste comunități online. Cultivând o comunitate activă și diversă, te poți conecta cu o varietate mai mare de candidați, ceea ce îți extinde accesul la talentul global.

Te conectezi cu oamenii potriviți

Construirea unei prezențe puternice pe social media îți permite să modelezi felul în care oamenii percep brandul tău. Candidații vor dori să cunoască viziunea, valorile, cultura organizațională și reputația companiei tale, iar un brand puternic va cultiva toate aceste elemente și va atrage profesioniști pe măsură.

Oamenii învață despre branduri prin postări interesante, articole redistribuite, conversații cu prieteni sau colegi și alte tipuri de interacțiuni. Toate acestea fac minuni pentru a răspândi informații despre brandul tău. De fapt, majoritatea milenarilor s-au descris ca fiind mai mereu online și conectați, în timp ce 88% dintre aceștia  află ultimele știri și informații de pe Facebook, conform unui studiu publicat de American Press Institute .

Această curiozitate apare din ambele direcții. Așa cum oamenii au acum acces fără precedent la potențiali angajatori (și la angajații lor) prin rețelele sociale, companiile pot construi relații cu potențiali candidați pentru a afla mai multe despre competențele, experiența lor și cât de ușor se pot integra în cultura organizațională a companiei, înainte de a începe procesul de angajare.

Ai acces la un public mai larg

Munca nu mai este un loc, ci o activitate pe care mulți profesioniști o pot face de oriunde în lume. Această independență a mărit numărul posibilităților de recrutare, iar companiile lucrează cu oameni din întreaga lume, găsind omul potrivit pentru un post, indiferent de locație.

În plus, o comunitate ce are conexiuni la nivel local și internațional localizează mai ușor talentul atunci când este necesar. Mai mult de două treimi dintre angajatori spun că rețelele sociale i-au ajutat să găsească angajați pe care nu i-ar fi putut contacta altfel. Mai mult, 59% dintre angajatori spun că acei candidați pe care i-au găsit prin social media sunt cei mai buni. Rețelele nu te ajută  să găsești doar candidații ”ascunși”, ci și comorile ascunse.

Dezvoltă-ți brandul și implică-ți angajații

Desigur, recrutarea nu este singurul scop pentru care managerii de resurse umane pot folosi rețelele sociale. Ele mai pot fi folosite pentru a crește nivelul de engagement al angajaților și pentru a face cunoscut brandul tău  în mediul online, spunând povestea acestuia – lucru ce devine din ce în ce mai important în ziua de azi.

Conform studiului Employer Branding al CareerArc din 2015:

  • 75% dintre cei care caută un job iau în considerare brandul angajatorului înainte de a aplica
  • 62% dintre cei care caută un job folosesc rețelele sociale pentru a evalua brandul angajatorului
  • 91% dintre cei care caută un job cred că o prezență online prost gestionată dăunează imaginii brandului.

Rețelele sociale au devenit cea mai bună modalitate de a rămâne în top. Mai simplu, dacă încerci să găsești talente promițătoare, trebuie să fii activ pe rețelele sociale și să construiești o imagine a companiei tale pe aceste platforme,  deoarece majoritatea candidaților folosesc social media și mulți dintre aceștia sunt deosebit de talentați.

Așadar, rețelele sociale au devenit unul dintre cele mai bune instrumente pentru a construi imaginea companiei, pentru a clădi și dezvolta relații, pentru a promova joburi sau pentru a găsi și evalua candidații.

Angajatorii înțeleg importanța acestor lucruri și investesc timp și bani pentru a fi la curent cu tot ce ține de domeniul social. Trebuie să o facă. Talentele nu se vor lăsa prinse din urmă.

 

Sursa: talentculture.com