Toți marii lideri au ceva în comun: abilitatea de a captiva o audiență atât de mult încât, inevitabil,  îi va urma. Gândiți-vă la Steve Jobs, Justin Trudeau sau Sheryl Sandberg.

Acești oameni cu abilități excepționale de comunicare au puterea de a câștiga audiența de partea lor simplu și eficient, garantându-le succesul ca și lideri. Pentru a ajunge pe drumul cel bun, încercați să integrați următoarele 5 obiceiuri ale marilor lideri în propriul vostru set de abilități.

  1. Implicați-vă personal.

Când vă simțiți cel mai aproape de o altă persoană? De obicei atunci când împărtășiți povești și experiențe. Trecerea de la conversațiile superficiale la povești personale este o metodă ușoară de a vă apropia de persoana respectivă. Nu trebuie să vă fie frică să-i împărtășiți unui coleg greșelile pe care le-ați făcut la locul de muncă. Conectați-vă cu ceilalți și oferiți-le un sentiment real de încredere, pentru ca și ei să simtă că pot să vă împărtășească poveștile personale.

  1. Folosiți un limbaj plăcut.

Nu deranjați oamenii folosind cuvinte dure – mai ales atunci când vorbiți în fața unei audiențe mai mari. În general, oamenii tind să se ferească de persoane amenințătoare. Deci, dacă nu vă doriți să îndepărtați oamenii și să-i faceți să vă evite, învățați să fiți răbdători și să folosiți cuvintele potrivite.

  1. Ascultați.

O trăsătură subestimată a comunicării când vine vorba de liderii adevărați este abilitatea de a-i asculta pe ceilalți. Sentimentul pe care-l simți atunci când cineva dintr-o funcție cu mai multă putere te ascultă cu adevărat este unul  foarte plăcut. Voi, ca lideri, puteți să le oferiți angajaților acest sentiment. Atunci când ceilalți vorbesc, în special când vorbesc despre lucruri importante și personale, asigurați-vă că îi ascultați și rețineți ce au de spus. Recunoștința pe care o veți căpăta de la ei vă va ajuta foarte mult pe termen lung.

  1. Lăsați în urmă o impresie.

Indiferent dacă vorbiți unei singure persoane sau unei audiențe, asigurați-vă că v-ați pus amprenta pe acea interacțiune. Puteți să fiți ținut minte ca un lider prietenos și extrovertit sau ca unul foarte serios.  Ce fel de impresie lăsați în urmă este de asemenea ceva ce trebuie gândit, dar cel mai important lucru este ca ceilalți să vă țină minte.

  1. Păstrați-vă o mentalitate deschisă.

Oamenii urăsc să comunice cu cineva care nu le răspunde și nu le oferă feedback. Nu respingeți ideile celorlalți fără să încercați să le înțelegeți. Țineți minte, fiecare are o poveste. Este sarcina voastră ca și lideri adevărați să le aflați.

Sursa: www.inc.com