Crezi că ești un șef groaznic? Probabil că nu. Dar angajații tăi ar putea crede asta. Potrivit unui sondaj făcut de Monster.com, 38% dintre angajați și-au clasat managementul la cel mai jos nivel posibil pe o scara de la 1 la 5 (doar 17% și-au evaluat șeful cu nota maximă). Potrivit unui alt studiu (Forbes), angajații părăsesc în general locul de muncă pentru unul dintre aceste patru motive:

1. Nu le place șeful lor (31%)

2. Nu le este acordată responsabilitate și putere (31%)

3. Politici interne (35%)

4. Neaprecierea meritelor (43%)

Din perspectiva leadershipului, nu sunt multe lucruri pe care cineva ar putea să le facă pentru primul punct. Dar, în afara acestuia, ultimele trei sunt legate de competențe slabe de leadership. Managementul ar trebui să fie responsabil cu aprecierea meritelor și acordarea puterii angajaților (ceea ce cu siguranță ar îmbunătăți și primul punct). Dacă este posibil ca managementul și leadership-ul dumneavoastră să aibă nevoie de îmbunătățiri, aceștia sunt cinci pași pentru a dezvolta competențe de leadership mai bune:

1. Evaluează daunele pe care deja le-ai provocat.

Te ocupi de prea multe lucruri în același timp ca un maniac? Sau îi faci pe angajații tăi să lucreze mai mult, dar nu le apreciezi meritele? Oricare ar fi problema, fii sincer cu tine și realizează ce faci greșit. Evaluarea leadershipului la 360 de grade poate oferi un raspuns sincer și de ajutor.

 2. Fii transparent legat de ceea ce afli.

Spune-le sincer angajaților când ai greșit (și, să fim sinceri, ei probabil deja știu). Nu este nicio rușine în a admite că ai greșit sau că ai fost ineficient. Nu fi defensiv, spune-le tot. O să caștigi foarte repede respectul lor făcând asta.

3.Cere feedback

Dacă ai folosit o evaluare la 360 de grade, ai primit deja un feedback bun legat de competențele tale de leadership. Dar este bine să continui să primești feedback în continuare pentru a-ți îmbunătăți abilitățile manageriale. Întreabă-i pe angajați ce poți face mai mult pentru a mulțumi nevoile și așteptările lor.

4. Dezvoltă o strategie pentru schimbare

Adună tot feedback-ul și comunicarea pe care le-ai primit și transformă-le într-un plan realizabil. Aici pot competențele tale de leadership să înceapă să strălucească cu adevărat; până la urmă, un leadership eficient reflectă nevoile angajaților. Două componente cheie ar trebui să fie încrederea și transparența. Încrederea este o competență majoră de leadership care funcționează în ambele sensuri- angajații vor avea încredere în liderul lor dacă și acesta are încredere în ei. Asta începe cu acordarea de responsabilități și comunicare deschisă.

5. Niciodată nu înceta să incerci să fii mai bun

Acum că ai organizat planul, continua cu realizarea acestuia. Un plan nu valorează nimic dacă nu îl urmezi în continuare.

Probabil că ați avut în viața dumneavoastră profesională un șef pe care nu l-ați plăcut deloc. Amintiți-vă ce făcea greșit, și verificați dacă faceți unul dintre acele lucruri. Dacă da, cu siguranță ar trebui să vă verificați competențele de leadership. Și chiar dacă nu, tot ar trebui să vă evaluați aceste competențe și să continuați îmbunătățirea stilului de management.